Kontakta Härjedalens kommun

Härjedalens kommun
Medborgarhuset
842 80 Sveg
Telefon: 0680-161 00 växel
Fax: 0680-161 05
kommun@herjedalen.se

Öppettider Medborgarhuset Sveg

Måndag-fredag 8-16
Dag före röd dag 8-12

Telefonväxel och reception Medborgarhuset Sveg

Måndag-fredag 8-16
Dag före röd dag 8-12
23 december och 5 januari 8-12

Besöksadress Medborgarhuset Sveg

Ringvägen 2, 842 33 Sveg

Organisationsnummer

212000-2510

Mejladresser till Härjedalens kommuns verksamheter



Bildningsförvaltningen

Förvaltningschef Tina S Hammargård

barn.utbildning@herjedalen.se


Ekonomi och fakturor

Ekonomichef Ola Regnander

ekonomi@herjedalen.se


Kommunledningsförvaltning och kansli

Kommunchef Gunnel Gyllander

Kansli- och IT-chef Annika Palmgren

kommun@herjedalen.se

Näringslivsfrågor

naringsliv@herjedalen.se

Personal och HR

HR-chef Elin Lemon

hr.support@herjedalen.se


Räddningstjänst

info@rtjamtland.se

Socialförvaltningen

Förvaltningschef Anda Embretzen

sociala@herjedalen.se


Säkerhet och trygghet

saksam@herjedalen.se

Samhällsutvecklingsförvaltningen

Förvaltningschef Elise Ryder Wikén

 utveckling@herjedalen.se


Överförmyndare

ofn@bracke.se

Fritid och friluftsliv

Fritidschef Margrethe Sundberg

fritid@herjedalen.se


Kultur

Kulturchef Jessica Strand

kultur@herjedalen.se


Kommunikation, webbplatser och press

kommunikation@herjedalen.se

Miljö och bygg

Tillförordnad förvaltningschef Annika Renman

mob@berg.se


Härjegårdar, lediga lägenheter

info@harjegardar.se

Vatten och miljöresurs

kundservice@vattenmiljoresurs.se


Medborgarhuset i Sveg

Besöksadress: Ringvägen 2, Sveg
Postadress: Medborgarhuset, 842 80 Sveg
Telefon: 0680-161 00
Fax: 0680-161 05
Mejl: kommun@herjedalen.se

Öppet

Måndag-fredag 8 -16
Dag före röd dag 8 -12

Socialkontorets expedition

Medborgarhuset, Ringvägen 2, Sveg.
Måndag-fredag 10-12 och 13-15. Dag före röd dag: 10-12.
Telefon: 0680-161 40
Handlingar kan lämnas i postlådan utanför socialkontorets reception under Medborgarhusets öppettider.

Telefontid biståndshandläggare och LSS-handläggare

Vardagar 8-9
Telefon: 0680-163 80

Lokala kommunkontor

Härjedalens kommuns organisationsnummer är 212000-2510.

Fakturor till Härjedalens kommun

Alla fakturor ska ha sexsiffrig referenskod samt uppgift om förvaltning och kontaktperson.
Härjedalens kommuns organisationsnummer: 212000-2510
VATnr SE212000251001

Elektroniska fakturor

Härjedalens kommun tar helst emot elektroniska fakturor.

Peppol-ID: 0007:2120002510
GLN: 7381010074018
VAN-operatör: InExchange

Fakturor via mejl

Fakturor som pdf-fil skickas med mejl till:
harjedalen.se.mailinvoice@postenscanning.se

Pappersfakturor

Eventuella pappersfakturor skickas till
Härjedalens kommun
Fack 790006
R 097
106 37 Stockholm

Påminnelser och krav

Påminnelser och krav skickas till
Härjedalens kommun
Medborgarhuset
842 80 Sveg

Fakturor från Härjedalens kommun

E-fakturor

Privatpersoner som vill ha e-fakturor från Härjedalens kommun anmäler det via sin internetbank. Företag kontaktar ekonomiavdelningen för att få e-fakturor.ekonomi@herjedalen.se

Autogiro

Härjedalens kommun erbjuder autogiro. Kontakta ekonomiavdelningen för att få hjälp med det eller använd er av e-tjänsten Anmäl autogiro. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Betalar du på annat sätt än med det utskickade inbetalningskortet: ange fakturanummer och kundnummer och betala till bankgiro 251-5294.

Fakturahandläggare

På fakturorna finns kontaktuppgifter till den som svarar på frågor om fakturan.

Felanmälan

Om du har en funktionsnedsättning eller är i behov av stöd eller hjälp i telefonsamtal kan du ringa till oss med hjälp av Post- och telestyrelsens (PTS) kostnadsfria samtalsförmedlande tjänster Texttelefoni.se, Teletal eller Bildtelefoni.net

Kontakta oss via Texttelefoni.se

Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. Den samtalsförmedlande tjänsten möjliggör för personer som kommunicerar via text och personer som använder tal att ringa till varandra. Tjänsten passar även hörselskadade som gärna pratar själva och hörande som har talsvårigheter. Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri.

SIP: texttelefon@texttelefoni.se
Analog texttelefon: 020-600 600
Telefon: 020-600 650

Det går också bra att använda tjänsten via webbappen som nås via tjänstens hemsida eller mobilappen som finns tillgänglig på Google Play och App Store.
Mer information om Texttelefoni.se hittas på www.texttelefoni.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakta oss via Teletal

Teletal är en samtalsförmedlande tjänst för alla som behöver hjälp och stöd i telefonsamtal. De samtalande parterna har direktkontakt med varandra och en samtalstolk ger stöd vid behov, till exempel att med komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att anteckna vad som sägs. Teletal tolkar endast på svenska och tjänsten är kostnadsfri.

Telefon: 020-22 11 44
Mer information om Teletal hittas på www.teletal.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Kontakta oss via Bildtelefoni.net Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakta oss via Bildtelefoni.net

Den samtalsförmedlande tjänsten Bildtelefoni.net möjliggör för personer som använder svenskt teckenspråk och personer som använder svenskt tal att ringa till varandra. Dessutom kan två eller flera personer som befinner sig på samma plats få samtal distanstolkade.

Tjänsten är kostnadsfri och du kan använda den så mycket du vill. Tjänsten är öppen dygnet runt - året runt!

SIP: tolk@tolk.sip.nu
Telefon: 020-28 00 20
Mer information om Bildtelefoni.net hittas på www.bildtelefoni.net Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Kontakt

Senast uppdaterad: 4 mars 2024 16:32
Redaktör för sidan: Åsa Evertsdotter
Faktaansvarig (syns endast i edit-läge): Saknas