Samtalsförmedlande tjänster

Ring till Härjedalens kommun via Texttelefoni.se, Bildtelefoni.net eller Teletal.

Kontakta oss via Texttelefoni.se

För dig som skriver din dialog: texttelefon@texttelefoni.se

Det går även bra att använda tjänsten via webbappen som nås via www.texttelefoni.se Länk till annan webbplats. eller mobilappen Texttelefoni.se som finns på Google play och App store.

För dig som vill ringa till någon som skriver sin dialog: telefon: 020-60 06 50

När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller adress du vill ringa.

Texttelefoni.se har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri.
Mer information på www.texttelefoni.se Länk till annan webbplats..

Texttelefoni.se förmedlar samtal på svenska mellan text och tal, och på engelska mellan text och tal. En förmedlare med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.

Kontakta oss via Bildtelefoni.net

För dig som använder teckenspråk i dialogen: tolk@tolk.sip.nu

Det går även bra att använda tjänsten via webbappen som nås via bildtelefoni.net Länk till annan webbplats.. eller mobilappen Bildtelefoni.net som finns tillgänglig på Google play och App store.

För dig som vill ringa till någon som använder teckenspråk i dialogen: 020-28 00 20

När du kommer fram till tjänsten meddelar du till vilket telefonnummer eller vilken adress du vill ringa.

Bildtelefoni.net har öppet dygnet runt, året runt och är kostnadsfri. Mer information hittar du på www.bildtelefoni.net Länk till annan webbplats..

Bildtelefoni.net förmedlar samtal med svenskt teckenspråk och svenskt tal. En tolk med tystnadsplikt deltar för att möjliggöra samtalet.

Kontakta oss via Teletal

Teletal når du på 020-22 11 44 - samma nummer för alla som vill ringa via Teletal

Teletal har öppet vardagar klockan 7.30 – 20.00 och helger klockan 12.00 – 16.00. Tjänsten är kostnadsfri. Mer information på www.teletal.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Teletal gör det möjligt för dig som behöver hjälp och stöd vid telefonsamtal på svenska. En tolk som har tystnadsplikt deltar och ger stöd vid behov. Tolken kan till exempel underlätta att komma rätt i växeln, tolka otydligt tal och svåra ord i samtalet, ge minnesstöd eller att skicka korta minnesanteckningar av vad som sägs.

Senast uppdaterad: 29 mars 2023 17:21
Redaktör för sidan: Åsa Evertsdotter
Faktaansvarig (syns endast i edit-läge): Saknas